2011. március 9., szerda

Hogyan készítsünk mózeskosarat a kislánykák babáinak???

Ezt próbálom most megmutatni - én így csináltam, nem tökéletes de talán alapnak jó lehet, ha valakinek kedve van hozzá. 
Az első lépés a méret meghatározása. Én a nyuszikát tettem a kartonra és így meglett a hossz és a szélesség (52 cm x 32 cm).
A szép ívekhez a legjobb egy tányér alkalmazása.


Ezt kivágjuk és meg is van az alja, majd kivágunk egy ugyanekkorát a vatelinből, hogy puha legyen a baba fekhelye. Ezután rámérjük a vászonra is - ebből már kettő darab kell és nagy varrásráhagyás is.

A vatelint szerintem a legegyszerűbb a kartonhoz rögzíteni. Én ezt kapcsozóval tettem, majd félre tehetjük, következnek a fülek. Ezt igazítani kell az aljához én szemmértéket használtam. Így készültek az 60cm x 15 cm fülek, amit félbehajtottam és egy réteg vatelint rátettem és összevarrtam a szélét.

Ezután kifordítottam és a színén is készítettem három egyenes varrást mintegy díszítés gyanánt.

Végül megvasaltam, mert a vastag vatelinnel igen púpos lett. Íme az eredmény:
Ezután jött az oldala. Itt már jött a logika, két megoldás van vagy kimérem az ellipszisem vagy kiszámolom. Nem volt kedvem számolni és van egy jó kis módszer, igaz segítség kell hozzá. Egy fonalat elindítunk A pontból és szépen körbevezetjük, majd után egyszerűen lemérjük ezt.
 Miután ezt a hosszt megkaptunk - esetemben 145 cm - ez lesz a mózeskosár oldalának a hossza plusz hozzátettem 5 cm-t varrásráhagyást. Magasságnak 23 cm-t választottam, így kiszabtam két 150 cm x 25 cm - es darabot a vászonból és egy ugyanekkorát a vastag vatelinből.
Itt jön a következő megpróbáltatás, megfelelő helyre kell illeszteni a füleket :)
Én így tettem: először kiszámoltam, hogy hogyan álljon az alaphoz képest. Nálam 20 cm a két-két fül közepe közötti távolságot és berajzoltam, majd lemértem a fülek között távolságot - esetemben 51 cm.


Így elkezdem a füleket, a két vége között lemérem a 20 centit, majd a következő fület 51 cm-mel odébb kezdem és szintén 20 centivel odébb helyezem be (mindig a közepéhez viszonyítok.


Majd szépen végig varrom, és ilyen lesz: (érdemes figyelni hogyan rakjuk be a füleket a két vászon réteg közé, mert nekem egyik sajnos csavarodik egyet, míg a másik egyenesen áll, de annyira szerencsére nem szembetűnő a hiba)
Majd itt is készítek egy-egy rögzítő, díszítő varrást.
 Ezután újra elővesszük az alját és szépen végig gombostűzük az oldalához majd körbe varrjuk. (Fontos számoljunk azzal, hogy a kartonunknak van mélysége is ezért érdemes 0,5 cm-rel odébb varrni, mint a kartonunkkal rámértünk.)

Én az oldalával folytattam, biztos van egyszerűbb megoldás is, de nekem kezdőként a kézzel varrás tűnt a legegyszerűbbnek.
DE sajnos belül ezt nem tudtam megismételni, így takarást készítettem, ami szerintem nem lett rossz, ha van jobb ötlet hallgatom :)
Ezután jött a legmacerásabb része, ennél is biztos van egyszerűbb megoldás.

Végül behelyezzük a karton és vatelint - úgyhogy a vatelin belülre essen. Majd szépen körbe gombostűzzük és rejtett öltéssel körbe varrjuk.

És estére el is készültem, nagyon tetszik és megvagyok elégedve vele - bár kicsit nagyobb lett mint szerettem volna.




A következő lépés pedig egy ágynemű garnitúra a kosárkákba :)!!!

UI: Várom a sok-sok kommentet és véleményt, megdolgoztam most érte :)
És mindenki bátran díszítse, mert ez elég csupasz verzió!

4 megjegyzés:

  1. Nem lett volna célszerűbb valami műanyag alátét bele? :$ Hogy jobban bírja a mosást..
    Egyébként tetszik! Játék tárolónak is beválik! És az anyaga is nagyon aranyos! :)

    VálaszTörlés
  2. A műanyag alátéttel csak egy gond van! Hol kapok pont olyat és akkorát amilyen nekem kell? :S
    Amugy köszike! :)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem is nagyon jó lett! :)

    VálaszTörlés