2010. szeptember 5., vasárnap

Az első tutorial: Tolltartó


Az öcsém kért meg készítsek neki egy bőr/bőrhatású tolltartót (kezdő varróként - szívesebben próbálkozom kevésbé drága alapanyagokkal, így műbőrt vettem és szerintem ez is megfelel) , ami a lehető legegyszerűbb legyen és ne legyen nagy! Hát sokat nézem mások blogait, amiből ötleteket merítek (például egy cipzár bevarrásához és ezúton is köszönöm nekik) és szépen lassan kitaláltam, hogy is lehetne megcsinálni. Természetesen így utólag van még pár ötletem, amit másképp kellett volna, de majd egyszer...
1 lépés: kivágtam két 25 cm x 9 cm-s darabot a műbőrből. Fontos igazodjon a méret a cipzárhoz2 lépés: a cipzár beillesztése
Én egy 20 cm-s fekete cipzárt választottam, így az anyag közepére egy 20 cm-es vonalat rajzoltam majd szikével kivágtam - óvatosan olyan felületen amit nem sajnálok!

Ezután a vágás két végére 1-1 cm-es derékszögeket rajzolunk és szintén kivágjuk szikével vagy kisebb éles ollóval!
Behelyezzük a cipzárt és behajtjuk a kiszabott oldalakat! Végül körbevarrjuk (tekintve, hogy nincs nagy rutinom, a varrás nem lett tökéletesen egyenes)

3. lépés: befejezés
Egymásnak színével befelé fordítjuk a már cipzárral felszerelt anyagot és a simát
Majd összevarrjuk őket és ha végeztünk a széleket szépen végig vágjuk ha szükséges és a sarkakat lekerekítjük, hogy szebben álljon készen. Nekem meggyűlt a bajom a kifordításnál ugyanis fel volt húzva a cipzár, úgy varrtam össze és nagyon nehezen tudtam akkora résnyire lehúzni kifordított állapotban, hogy egyszerűen ki fordítsam. Ajánlom, hogy varrás előtt figyeljünk arra ne legyen teljesen felhúzva.

4 lépés: kifordítás után gyönyörködjünk, hogy milyen praktikus dolgokra vagyunk képesek! :)

Amit én változtatnék: Sajnos nekem valamiért nem sikerült bőrvarró cérnával varrnom, mert mindig átbökte a tű (ami viszont már bőrvarró volt) és begyűrte.
Valamint a sarkaira kis négyzeteket vághattam volna, hogy legyen magassága - úgy mint ahogy a táskák vagy a papírzsepitartó készül!
Remélem jó lesz majd és nem engedi el a sima cérna, sűrű varrást alkalmaztam, de 3x is varrhattam volna a rugalmas varrásos programmal- de majd legközelebb :)
Ebből is csak tanultam és büszke vagyok magamra, mert ez végre saját szerzeményem, saját módszerrel! Remélem nektek is tetszik :)

2 megjegyzés: