2010. augusztus 24., kedd

Levendula felhasználás


Kaptam ajándékba egy szép csokor illatos levendulát. Első gondolatom mi is lett volna, mint hogy szét kell szedni, keresni egy szép kis üvegcsét és majd megtöltögetni kis zsákocskákat vele, majd mehet a szekrénybe molyirtónak!

Első lépesként: a kis ágacskák megfosztása a virágtól. Ügyelni kell, hogy minden kis virágot begyűjtsünk, hiszen aranyat ér :), óvatosan kell lefejteni, legjobb egy tálcán, hogy utána könnyen össze lehessen gyűjteni ami lehullott.
Ezután készítettem egy aranyos kis üvegcsét - ami eredetileg pizzakrémet tartalmazott, de nagyon szép formája van és ideális a mérete is mindenféle varráshoz szükséges mütyür tárolására, szeretem őket használni. Jól ki kell mosni, hogy ne érezzük a fűszerek illatát mikor kinyitjuk. Ragasztottam rá egy kis matricát amire levendulát rajzoltam és felcimkéztem, majd egy fedélnél 2,5 -3 cm-el szélesebb kört vágtam ki lila anyagból amit egy szép vékony aranszinű szatén szalaggal átkötöttem. Szerintem igen csinos lett, jól mutat a polcon

Végül, hogy felhasználjam a kis gyűjteményem készítettem kis szívecskéket és egy kis párnácskát amit vattával és levendulával töltöttem. Elkészítése rettentő egyszerű. A szatén szalagot behelyezzük a kér színével egymásra fektetett már előre kiszabott mintával. Lerögzítjük egy gombostűvel és körbevarrjuk úgy hogy a szatén szalagot figyeljük közbe hogy csak a két szárát varrjuk le és maradjon egy kis rés ahol kitudjuk majd fordítani.
Ha végeztünk kifordítjuk, megtömjük vattával és levendulával - nem kell sok, mert nagyon intenzív az illata - végül láthatatlan öltéssel bevarrjuk. Már mehet is az akasztóra a szekrénybe vagy akár ajándékba! :)

1 megjegyzés: